Te niewielkich rozmiarów dodatki do odzieży związane są często z funkcjami reklamowymi jakie pełnią. Smycze dostaje się najczęściej jako reklamówki do różnych produktów, na przykład przy chęci zaopatrzenia się w sprzęt komputerowy.
Są one interesującym elementem zwłaszcza dla młodych ludzi, więc sprzedawcy zainteresowani są taką formą promocji, która może przyciągnąć dużą ilość klientów. Dla nich jest to również korzystne w związku z tym, że klient posiadający smycze „obnosi się” przy okazji z nazwą lub logiem firmy i nakręca akcję promocyjną.
Na smyczach mogą znajdować się różne napisy pasujące kolorystycznie do barwy całości dodatku, im wyraźniejsza czcionka, tym szersza smycz, a jednocześnie większe możliwości robienia reklamy dla określonej firmy. Smycze oprócz reklamówek, kubków, puszek i długopisów są najczęściej spotykanymi przedmiotami, jakie można otrzymać w prezencie przy okazji zakupu czegoś większego albo zrobienia zakupów o wyjątkowej objętości.
Najczęściej wręczane są w sklepach firmowych należących do dużych sieci, ale nie jest to regułą, gdyż coraz częściej dosłownie każda marka oferuje tego rodzaju produkty reklamowe. Można je także kupić w sklepach z akcesoriami.